Digitalisering | Aktiv
Paleblue logo
PaleBlue
Hvordan lærer du best? Forskning viser at simulering øker læringsutbyttet. Simulering er også viktig for folk som jobber med liv og helse. Gamification tar læring til nytt nivå.
https://pale.blue/
Vårt bidrag

• Inkubator
• Styremedlem: Anne Cathrin Østebø
• Investering fra Validé AS
• Investering fra Validé Invest I

Mer om PaleBlue AS

PaleBlue utvikler trening i virtuelle virkeligheter og gjør trening til en lek.  

PaleBlue gjør ansattes opplæringsprogrammer til engasjerende virtuelle opplevelser med gamification – på skjerm eller i virtual reality (VR).

Selskapets løsninger hjelper kunder med å intensivere opplæringen, effektivisere arbeidsflyten og forbedre sikkerheten. PaleBlue leverer kontinuerlig verktøy som er moderne, godt designet og enkle å bruke, og har kunder over hele verden. Simulering skal være enkelt. 

Selskapet utvikler egendesignede løsninger for kunden, eller du kan velge noen klassiske opplæringsprogram. 

Selskapet startet med å levere sikkerhetssimulering til rigg- og oljebransjen, men har senere utvidet til treningstjenester for astronauter, helsepersonell og SubSea.

Gründer er Felix Gorbatsevich. Selskapet ble etablert i 2013.

VR-TEKNOLOGI:

Visualiserer dykking for industrien

PaleBlue utvikler avanserte 3D simulerings- og visualiseringssystemer for flere typer industri. Med VR-teknologi kan dykkere simulere arbeidsoppgavene sine, før han går ned på havets bunn.
VR Oculus Inside
Plakat Eat Think Innovate V2

EAT, THINK & INNOVATE:

PaleBlue - Gamification i opplæring

Vi forstår best ved å se, og vi lærer best ved å trene – igjen og igjen. Likevel er mange skeptisk til å bruke spill-univers til opplæring. Blir vi smartere av å «leke»?
ONS Trust Scale Up

ONS:

Fire av 16 utvalgte til Scale-Ups ONS er fra Validé

Av de 16 utvalgte startup-selskapene som får presentere seg fra en ny Scale-Up scene på årets ONS, så er fire av dem fra Validé sitt univers. Det gjør oss stolte.
Våre 11 investeringer i Validé Invest I

INVESTERING:

Her er våre 11 rockestjerner

De 11 selskapene regner vi som «up and coming». Vi tror på at deres løsninger har verdi for samfunnet og for kloden. Vi tror at deres produkter og tjenester lar seg skalere og at teamene jobber knallhardt for å nå sine ambisiøse mål.